烟青步晚

南风知我意

There were times I couldn't stand it any more. I used to think of you.

I'd think, "Deborah lives. She's out there. She exists." And that would get me through it all. 

You know how important that was to me?

当我对所有的事情都厌倦的时候,我总会想到你,想到你在世界的某个地方生活着,存在着,我就愿意忍受一切。你的存在对我来说,很重要。

                                                 —《美国往事》

评论